4 Aralık 2009 Cuma

İndirimdekiler




Bugün yine D&R’a uğradık.(Artık sizin de anlamış olduğunuz gibi işyerime en yakın kitapçı D&R ve hemen hemen her yemek sonrası oraya uğruyorum.) Bazı kitaplar indirimde ve sadece 4,00 TL’den satılmakta şu aralar.

Selim İleri sevenler veya şimdiye kadar okumayıp merak edenler için güzel bir haber, tüm kitapları 4,00 TL’den satılıyor.3 kitabını hemen aldım görünce.Okur okumaz sizlerle yorumlarımı paylaşacağım.

-Kar Yağıyor Hayatıma
-Oburcuğun Edebiyat Kitabı
-Rüyamdaki Sofralar


Bir de Taha Akyol’un - Hayat Yolunda isimli bir kitabını buldum yine indirimli kitaplar içerisinde.Serviste ilk 80 sayfasını bitirdim bile.Kitap ilgimi çekti çünkü yazar kendi gençlik yıllarına –ki seksen darbesi öncesi sağ sol çatışmalarını yaşamış üniversite yıllarında- mercek tutarak, o dönemin genel profilini çiziyor.Aynı zamanda genç insanların hayatla yüzleştikleri ilk yıllar olan üniversite yıllarında yapmaları muhtemel hatalara karşı onları uyarıyor.Çok etkilendikleri ideolojilerin veya bağlandıkları, içine girdikleri toplulukların (tight-knit community) bütün yaşamlarını etkileyen tuzaklara dönüşmemesi için önerilerde bulunuyor.Kendisi hergün okuduğum köşe yazarlarından değil fakat kitabını beğendim.Türkiye gibi kavram kargaşalarının yaşandığı, zeminin sürekli kaygan olduğu bir ülkede genç olmanın zorluklarını kavramış ve gençlerde sağ duyunun sesinin oluşmasını amaçlamış.Zaten kitabı yazmaktaki amacını ‘Benim işlediğim hatalardan yararlanmanızı isterim’ cümlesiyle özetliyor..[ Keşke daha ‘genç’ yaşlarda okuyabilseydim, böylece benim hatalarımdan kimse yararlanmak zorunda kalmazdı :) ]

Kitaptan hoşuma giden bazı bölümleri sizlere aşağıda aktarıyorum.

Selam ve sevgilerimle

'Şimdi düşündüğüm şudur: Evrensel dünya görüşlerinin, inanç ve felsefelerinin, ideolojilerin kavramlarını kullanmak bir hareketi evrensel düşünceli hale getirmez.Önemli olan bu evrensel kavramlar altında yürütülen özel yorumların niteliğidir.Mücadele Birliği’nde bize telkin edilen İslam yorumu, bize evrensel bir ufuk kazandırmıyor, aksine bizi Mücadele Birliği’nin sık dokulu, kapalı, dar kafalı kabilesine hapsediyordu!

‘Asıl fark, köklü fark, önemli fark ideolojiler arasında değil.Sevgiyle nefret arasında…İyilik duygularıyla öfke ve yıkıcılık arasında…İşte bundan dolayı ben genç insanların ideolojisini değil, psikolojilerini önemsiyorum.Zihnindekileri önemsiyorum, zihninin kapalı mı, açık mı olduğunu önemsiyorum.’

‘Başgil Hoca, kitapçığında, gençlere seslenerek ‘müsaade et de, sana, evvela, yolunu bekleyen düşmanları ve rastlayacağın tehlikeleri göstereyim’ diyordu.Hoca’nın gençleri uyardığı düşman ve tehlikeler şunlardı:
1-Başarının ilk düşmanı tembelliktir.
2-Başarının diğer bir düşmanı kötü arkadaştır.
3-Başarının diğer bir düşmanı da kötü örneklerdir.
Hoca bundan sonra, başarılı olmanın şartlarını anlatır: İradeli olmak, irade terbiyesi, ahlaki irade, karakter, çalışkanlık, iyi arkadaş…'

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder