6 Eylül 2010 Pazartesi

Orhan Pamuk-Manzaradan Parçalar

Şimdi içinde her adımımda, hayatımın karışık ve zor bir kısmını geride bıraktığım duygusu var... Venedik haritasındaki yerimi aramıyorum artık.Ayaklarım beni gözlerimin istediği yerlere kendiliğinden götürüyor.Kendim için öngördüğüm hayat planında kafam ısrar etmeyince, dünya çeşit çeşit yenilikler, davetler ve esrarengiz imkanlarla kaynaşan harika bir yere dönüşüyor.Özgürlüğüme şaşarak yeni sokaklardan, çatlak duvarlar, dar geçitler, uyuklamakta olan avlular, pencereleri arasında çamaşırlar asılmış evler arasından geçiyorum.İnsanın kendini özgür hissetmesi, kafasındaki planlar ve hatıralardan kurtulmasıyla mümkünmüş demek ki... Unutmanın insanı mutlu ve özgür kılacağını eskiden de hisseder, filmlerde bir kazadan sonra hafızalarını kaybedip, eski hayatlarına geri dönmek için geçmişlerini hatırlamaya çalışan, bu yüzden acı çeken insanları anlamazdım.Yeni bir hayat, her zaman daha güzel bir manzaradır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder